DRAGI B(l)ože...

Diary of a Hare Krishna housewife :)

05.07.2012.

Vjerovanje u nauku, nauka o vjerovanju

I tako, naučnici su blizu otkrića tzv. Božje čestice, iako naglašavaju da to nema nikakve veze sa Bogom. Ta čestica je navodno nešto što stvara masu u svemiru, svemirsko ljepilo, koje povezuje subatomske čestice...

VJEROVANJE U NAUKU

Naučeni smo da vjerujemo naučnicima. Ako u Avazu jednog četvrtka piše da su istraživanja pokazala da jedenje paradajza svakog petka u 3 popodne smanjuje rizik od raka domalog prsta lijeve noge za 12%, mi ćemo vjerovati u to. Nekada kažu da je čokolada štetna, nekada kažu da je ljekovita, kako god pisalo, mi smo istrenirani da vjerujemo. Istrenirani smo da vjerujemo kada nam kažu da postoje elektroni i kvarkovi, ako ih nikada nismo vidjeli, da vjerujemo da Jupiter ima mjesece, da na "našem" mjesecu nema vode.

Neki naučnici ne priznaju matematiku za nauku, to sam nedavno saznala. To je zato što je npr. pravac beskonačan i ne može se dokazati ta beskonačnost, ne može se naučno utvrditi. Ono što je moguće naučno utvrditi je ono što je shvatljivo našem materijalnom i ograničenom umu, koji ne može pojmiti beskonačnost.

Naučeni smo da vjerujemo da će nauka jednog dana imati odgovore na sva pitanja. Mi vjerujemo naučnicima, vjerujemo njihovim metodama, člancima u novinama. Ipak, mnogo toga u nauci se također zasniva na pretpostavkama. "Pretpostavlja se da je prije 65 milijuna godina u Zemlju udario ogromni meteorit promjera 7-10 kilometara. Padajući brzinom od 39 600 km/h, meteorit je načinio ogromnu rupu u atmosferi i ispario pri udaru..." (Dinosauri, Mladinska knjiga).

Nedavno sam sinu čitala dječiju enciklopediju "1000 pitanja i odgovora". Tamo sam našla nekoliko zanimljivih rečenica:" Astronomi VJERUJU da je svemir nasato ogromnom eksplozijom koja se naziva Veliki prasak. Smatraju da se dogodio prije više od 15 000 miliona godina. Veliki je prasak stvorio veliki mjehur prostora koji je postajao sve veći i veći. Astronomi VJERUJU da se svemir stalno širi."

Onda:"Astronomi MISLE da su kvazari svoju veliku snagu dobili iz crnih rupa..." "Sunce je nastalo prije 5000 miliona godina. Kada je "dijete" sunce bilo staro 100 000 godina, počelo se sažimati i grijati. Onda se počelo okretati ispuštajući čestice materije u svemir. Taj se materijal počeo gomilati, postepeno su se stvorili grumeni materije koji su s vremenom prerasli u planete."

"Većina astronoma MISLI da je Mjesec nastao nakon što je neko veliko tijelo udarilo u Zemlju prije više tisuća milijuna godina. Materijal sa Zemlje se s vremenom spajao i oblikovao se Mjesec...."

Uglavnom sve se to zasniva na pretpostavkama i na vjerovanju. Koja je razlika između vjerovanja u "dijete sunce" i u Adama i Evu? Naravno da je neke druge stvari lako dokazati, npr. da postoji zrak, kako izgleda molekula DNK, zakon gravitacije i slično...

HVALA BOGU, JA SAM ATEISTA

Kada smo već kod gravitacije, Sir Isaac Newton je jednom imao polemiku sa prijateljem ateistom. Prijatelj je tvrdio da je svemir nastao slučajno, iz ničega, da nije stvoren i da ne postoji nikakva viša inteligencija, nikakvo više, ne daj Bože vrhovno biće koje bi možda stajalo iza svega toga. Onda je jednom taj prijatelj došao Njutnu u posjetu. Ispod prozora se nalazio 3D model sunčevog sistema. Kako je otvorio vrata, od propuha se otvorio i prozor i planeti su počeli da se okreću oko sunca. Prijatelj je pitao:"Kada si napravio ovaj model?", a Njutn je rekao da ga nije on napravio, da takvo nešto zapravo niko i nije mogao napraviti, nego je eto tu stajala šerpa vode (ko je vodu napravio?), pa je malo sijalo sunce, malo je puhnuo propuh i eto, stvorio se taj model!

Tako da je vjerovanje sastavni dio našeg života. Svako u nešto vjeruje, neke vjeruje da nema Bog,a neko vjeruje da ima Boga, vjerujemo knjigama, naučnicima, vjerujemo da će sunce izaći svakog jutra i da će opet doći jesen, vjerujemo u bolje sutra, vjerujemo da je Kejti razvodi od Toma zbog scijentologije...pa zašto, ali stvarno zašto ne bismo prihvatili postojanje Boga.

Da se vratimo na na naučnike i nauku. Kada oni nešto otkriju, to znači da je "to nešto" već postojalo, da je oduvijek postojalo. Tako je recimo "otkrivena" AmeriKa, ali zapravo Amerika je uvijek bila tu. "Dragi Sijuksi, Komanči i ostali primitivni narodi, sada smo vas otkrili, sada zvanično postojite!"

MOŽE LI SE BOG VIDJETI TELESKOPOM

I dok slušam kako naučnici plaču jer su nadomak velikog otkrića, pitam se šta bi bilo kada bi jednog dana na dnevniku i na svim portalima bilo objavljeno da su dokazali postojanje Boga. Da li bismo se onda svi kolektivno upitali šta smo do tog trenutka radili sa svetim spisima u kojima se sam Bog oduvijek razotkrivao? Mogu li naučnici materijalnim čulima, materijalnim umom, materijalnim uređajima i logikom spoznati nešto transcendentalno, antimaterijalno?

Bog se ne može strpati u hemijsku ili matematičku formulu, niti se može vidjeti teleskopima ni mikroskopima. Mi ljudi krekećemo svoje dubokoumne spoznaje, kao žabe iz bunara, koje pokušavaju shvatiti svijet. Ali mi smo ograničeni, imamo ograničena čula, ne vidimo sve dijelove spektra svjetlosti, ne čujemo sve frekvencije zvuka, a opet mislimo da možemo shvatiti sve. zašto onda ne bimo jednostavno srcem i razumom prihvatili da postoji Bog i da nam je Bog dao svoje knjige, svoje poslanike, svoja uputstva, navigaciju kroz život, kao što uz tek kupljenu veš mašinu dođe uputstvo. "Poštovani korisnici govori vam vaš kapetan, stvoritelj. Nalazite se na planeti Zemlji koja je jedno od zrna gorušice u beskonačnom materijalnom svijetu. Pored tog svijeta postoji i antimaterijalni, duhovni svijet. Ova uputstva su moja ljubavna pisam vama, poziv da uvijek budemo povezani, jer ja sam Sveprisutan i Sveprožimajući prijatelj svih živih bića..."

Vedski spisi su to upustvo koje je došlo zajedno sa svemirom i daju detaljne informacije i o materijalnom i o duhovnom svijetu. Što se materijalnog tiče, detaljno je obajšnjeno stvaranje, održavanje, dimenzije, privremena i stalna uništenja. Opisane su sve planete, udaljenosti, dužine trajanja dana i noći, broj vrsta života na Zemlji npr. , koji se recimo podudara sa naučnim istraživanjima. Isto tako u Kur'anu se npr. navode činjenice koje je nauka otkrila stoljećima poslije. Koliko još moramo čekati da nauka napreduje, da bi nam u Avazu objavili da su dokazali da Bog postoji da bismo povjerovali.

Ipak, ti spisi su na neki način "slatka tajna". Može ih npr uzeti neki profesor i napisati metodološki potpuno ispravan elaborat na temu Bhagavad gite, ali ako ne živi to znanje, ono mu se neće ni razotkriti. On može sve to naučiti napamet, ali ako mu to znanje nije raztokriveno kroz srce, ostat će na nivou teosretskog znjanja, a Bog se ne može spoznati materijalnom inteligencijom, niti e može objasniti materijalnim formulama ni riječima.

"Onima koji me uvijek služe sa ljubavlju, dajem inteligenciju pomoću koje mogu doći k meni" (Bhagavad gita 10.10.)

Na ovaj sam stih odavno željela napisati post, pa ću se nekada nastaviti na ovaj post.

Ipak, da nekako završim ovaj post. Naučnici još ništa zapravo nisu dokazali. Oni su nadomak rješenja da postoji nekakva čestica koja daje materiji masu. Ako ta čestica nema nikakve veze sa bogom, zašto su je onda tako nazvali? Obećavali su letove u svemir, pa o 69. niko nije otišao na Mjesec. Dok oni obećavaju letove u svemir i 95% odgovora na pitanja, nisu ponudili ni jedno jedino rješenje da svakodnevno pispiljive probleme ljudskog društva. Navodno letimo u svemir, a ljudi umiru od gladi ,svjestka ekonomija se raspada, a mi se smatramo naprednom civilizacijom. Da li će to obećavano otkriće promijeniti naš pristup životu ili je samo sebi svrha...ostaje nam da vidimo.

DRAGI B(l)ože...